Pierwsze zamojskie mosty prowadziły z bram miejskich, były zwodzone. Ponadto był jeszcze do pocz. XIX w. wielki zwodzony most janowicki przez szeroką w tamtym miejscu rzekę. Następne umiejscowione były na obu groblach, na szczebrzeskiej - dwa, każdy 18 łokci długości, na żdanowskiej 6 mostów.
Jedyny duży most znajduje się obecnie na ul. Szczebrzeskiej - stary most z 1836 (szer. 8 m, przepust 11 m), w 1965 poszerzony o chodniki, zastąpiono w 1981 nowym.
W 1986 u zbiegu ul. Szczebrzeskiej i Męczenników Rotundy (obok stacji benzynowej) podczas budowy kolektora sanitarnego natrafiono na ślady innego mostu z 2 ćw. XIX w. na przepuście między obu zalewami. (6 m szer., wys. 3 m, arkadowy, na dębowych balach dł. 5 m wkopanych w ziemię, z sosnowymi kratownicami). Należy też wspomnieć most drewniany u wylotu ul. Moranda (Małpi Gaj) wybudowany przez borodiński p.p. na pocz. XX w. oraz most kolejowy (1916).
W 1918 na Łabuńce były jeszcze mosty drewniane na ul. Lipskiej (szer. 6,5 m, dł. 13 m) i ul. Okrzei (szer. 6 m, dł. 10,5 m) oraz mostki na ul. Lipskiej, Lwowskiej (ul. Spadek), ul. Powiatowej oraz na drodze z ul. Peowiaków na Majdan (dwa). Gdy most na Starej Rzece pod Janowicami, drewniany wysoko ją przekraczający, zniszczyła woda z lodem, zastąpił go w 1932 nowy betonowy most.
W 1952 powstał most na ul. Sienkiewicza (nowy w 1974, kolejny 2016). Pod koniec l. 50. wybudowano mosty na ul. Królowej Jadwigi, w IX 1960 most na Rotundę (w darze od saperów, zbudowany w 4 dni), w 1962 betonowy most na Zamczysku (w 2015 nowy). W 1968 oddano do użytku mosty na ul. Królowej Jadwigi (Łabuńka i Topornica). W IX 1978 otwarto most na ul. Szczebrzeskiej, drodze do Rotundy (1979) i na ul. Nowosadowej (1979). Wg raportu z 2019 jest w Zamościu 15 mostów drogowych i 2 kolejowe.