Przedsiębiorstwo komunikacyjne powstałe w 1933 z siedzibą w Lublinie, wśród 7 udziałowców był Jan Gałaszkiewicz i Icek Szpisajzen z Zamościa. Początkowo z 12 autobusami (w większości Chevrolety) obsługiwało trasy z Lublina do Zamościa (w uzasadnieniu, że tylko dwa pociągi na dobę), Turobina i Piask. Za 1935 obrót wyniósł 340.888 zł. W 1938 LZSS miała 15 wspólników (ich majątek osobisty wynosił 800 tys. zł), z 27 autobusami obsługiwała 16 tras i to z prawem wyłączności (z Zamościa do Lublina, Tyszowiec i Skierbieszowa). Koncesji na kolejną trasę nie dostali (wojewoda pisał w 1938, że pomimo ustnych poleceń nie usunęli niepożądanego elementu żydowskiego i przyjęła zasłużonych niepodległościowców).
* Spółka 1 V 1939 zatrudniała 81 prac., z Zamościa kierowcy: Józef Gromek, Edward Pawłowski, Antoni Prokopowicz i Adam Siemko, Jan Wiatrzyk, konduktorzy: Adam Adamko, Wacław Harczuk, Józef Szykuła i Feliks Wójtowicz.
* Spółka 1 V 1939 zatrudniała 81 prac., z Zamościa kierowcy: Józef Gromek, Edward Pawłowski, Antoni Prokopowicz i Adam Siemko, Jan Wiatrzyk, konduktorzy: Adam Adamko, Wacław Harczuk, Józef Szykuła i Feliks Wójtowicz.