Pierwszy stforek (żółta radosna gęba) powstał 29 II 2004, dając początek popularnej w Zamościu i poza nim grupie Stforky. Uprawiają pozytywne graffiti. Nie znana jest dokładnie liczba członków grupy i programowo ich nazwiska, założycielami grupy są Euforia i Fobya. "Stforky Ferajnę" (tak się nazywają) tworzą głównie grafficiarze. Uprawiają przede wszystkim sztukę ulicy. Pierwsze prace powstały na garażach przy ul. Kamiennej. a z czasem wielkoformatowe malowidła określane już muralami. Największy dotąd mural znajduje się na "elektryku" (156 m2), bardziej znane na "okrąglaku" i ZDK, ponadto w OSiR, na ogrodzeniu ZOO, na os. Zamoyskiego, garażach przy ul. Jana Pawła II, przy ul. Błonie, m.in. w ramach proj. "Odnawiamy osiedle przez graffiti". Jeżdżą stforkowe samochody.
Są rozpoznawalni w Polsce, w środowisku street artu kolor żółty kojarzony jest właśnie z nimi. W 2011 grupa zorganizowała w ZDK wystawę ilustracji, graffiti, koszulek i innych nietypowych przekazów z pogranicza street art. Od 2013 włączają się w projekty społeczne. Organizują klubowe imprezy muzyczne. Produkują odzież z zamojskimi motywami, "stforkowe" czapki, zeszyty. Założyli firmę reklamową "Stforky Style Walls", realizując m.in. projekt dla Sony Music w Warszawie, myjni w Zamościu. W 2017 powstały wizerunki Leśmiana i Grechuty, a w 2018 bulwar przy ZOO (250 m2). "Animator Kultury Zamościa" (2017).
* Jesteśmy 30-letnią młodzieżą z naklejkami - tak ktoś kiedyś o nas powiedział, i tego się trzymajmy - mówią. Zdradzają, że są wśród nich studenci, mężowie, ojcowie, bracia, siostry. - Jeżeli chodzi o nasze życie prywatne, możemy powiedzieć, że staramy się jak najlepiej dzielić najważniejsze dla nas rzeczy, takie jak rodzina, pasja i praca. (za "Tygodnikiem Zamojskim" 2018)
* Motto Stforków - Każdego dnia musi być coś do przodu.
Są rozpoznawalni w Polsce, w środowisku street artu kolor żółty kojarzony jest właśnie z nimi. W 2011 grupa zorganizowała w ZDK wystawę ilustracji, graffiti, koszulek i innych nietypowych przekazów z pogranicza street art. Od 2013 włączają się w projekty społeczne. Organizują klubowe imprezy muzyczne. Produkują odzież z zamojskimi motywami, "stforkowe" czapki, zeszyty. Założyli firmę reklamową "Stforky Style Walls", realizując m.in. projekt dla Sony Music w Warszawie, myjni w Zamościu. W 2017 powstały wizerunki Leśmiana i Grechuty, a w 2018 bulwar przy ZOO (250 m2). "Animator Kultury Zamościa" (2017).
* Jesteśmy 30-letnią młodzieżą z naklejkami - tak ktoś kiedyś o nas powiedział, i tego się trzymajmy - mówią. Zdradzają, że są wśród nich studenci, mężowie, ojcowie, bracia, siostry. - Jeżeli chodzi o nasze życie prywatne, możemy powiedzieć, że staramy się jak najlepiej dzielić najważniejsze dla nas rzeczy, takie jak rodzina, pasja i praca. (za "Tygodnikiem Zamojskim" 2018)
* Motto Stforków - Każdego dnia musi być coś do przodu.